Den lilla studion med det stora hjärtat

Passbeskrivningar

Välkommen att delta i våra veckoklasser. Under fliken ”Priser & Kort” kan du läsa vilka kort vi erbjuder eller om du önskar köpa enstaka drop-in pass.  Har du frågor eller funderingar vad som passar just dig maila oss gärna på info(a)yogashala.se 
Alla är välkommen, vi finns här för dig.

MjukYoga

MjukYoga har mjuka inkännande positioner och passar er som vill utöva en lugn och mjuk yogaform som hjälper dig att hålla kropp och sinne i balans. Passen fokuserar på positioner för ny energi, ökad rörelse i kroppen, rygg och axlar, hormonell balans, ökat lymfflöde och återhämtning.
Passen avslutas med gongvila

LymfYoga

LymfYoga har mjuka inkännande positioner för lymfsystemet, kroppens avloppssystem och reningsverk och är en viktig del av vårt immunförsvar.
Passen avslutas med gongvila

KundaliniYoga

Kundalini betyder livsenergi. Det känns både i kropp och sinne efter ett yogapass att livsenergin har fått påfyllning. Kundaliniyoga är en yogaform som kan vara både mer eller mindre fysiskt krävande beroende på vilka rörelser som görs och hur länge de hålls, du kan alltid anpassa rörelserna utifrån din kropp och energi för dagen. Kundalini-pass brukar riktar sig till olika fokusområden som tex “yoga för immunsystemet”.
Passet avslutas med gongvila

YinYoga

Yinyogan är en lugn, meditativ yogaform där vi håller positionerna i ca 3-5 minuter. Genom att hålla kroppen i samma position under längre tid kommer vi åt faschian (som är en del av bindväven), leder, ligament och är känd för att kunna släppa djupt liggande spänningar i kroppen.

Sensing Yoga

Sensing Yoga är en lugn och mjuk rörelseform med naturliga rörelser på kroppens villkor. Inom Sensing Yoga ligger fokus på pandikulation, spiralrörelser, vaggande och gungande rörelser. Du får lära dig olika övningar och tekniker för att lugna ditt nervsystem, samt nycklar för att stärka din vaguston. Sensing Yoga gör att vi släpper på stress och låsningar, bindväven återfuktas och repareras. Nervsystemet regleras och kroppens självläkning startar.

Meditation

Förbered dig för semestern, hitta lugnet, släpp stress och spänningar, ett pass på 60 min där vi kommer andas, meditera och avsluta med en vila till gongens vibrationer. Meditation är känd för att hjälpa människor att slappna av och minska stressnivåerna. Genom att fokusera på nuet och andningen kan du landa i en känsla av lugn och avkoppling. På passet kan det förekomma tyst meditation, Pranayama (andningsmedition), Mantrameditation (repetitivt upprepande av ord/fras tyst eller högt), Visualiseringsmeditation

Tisdagar kl 19:00- 20:00 med Ulrica Wedberg

HormonYoga

Hormonyoga är en holistisk yogaform där vi fokuserar på kroppens endokrina (hormon)system. Här är yogapositionerna utformade för att balansera bla hypofysen, sköldkörteln, binjurarna och äggstockarna. En orsak av hormonell obalans är stress och därför är yogapasset mycket lugnande och stressreducerande.
Hormonyoga finner du som kurs, under kursen pratar jag lite kort om hormoner och vi har varje pass körtelfokus. Som veckoklass erbjuder vi Mjukyoga som har pass utformade för hormonell balans.

Gongvila
Gongbad

Ljudvibrationerna från gongen har i tusentals år använts för att minska stress, lugna sinnet och ge djupare återhämtning.
Gongvila, avslutar klassen och vibrationerna från gongen hjälper kroppen att släppa stress och spänningar .
Gongbad finns som workshop här vilar vi till gongens vibrationer under en längre stund.